Pensionsmyndigheten vill få fler svenskar att göra pensionsprognos

Efter sommaren satsar Pensionsmyndigheten åtta miljoner kronor på en reklamkampanj för att locka svenskarna att göra en pensionsprognos på myndighetens webbplats. Prognosberäkningen görs i samarbete med minpension.se via distribuerad webb (= minpension.se öppnas i Pensionsmyndighetens webbplats utan extra inloggning av användaren).

– Vi har sett att vi får ett ökat tryck från folk i åldern 55—65 år som ringer och frågar om prognoser när semestrarna går mot sitt slut, säger kommunikationschef Sten Eriksson.

Förutom allmän- och tjänstepension kan nu allt fler svenskar också få sin privata pension presenterad på pensionsportalen och via de distribuerade kanalerna. Under det senaste året har fler bolag, t.ex. Skandia, AMF, Handelsbanken och Länsförsäkringar, utökat sina leveranser till minpension.se till att omfatta även privata pensioner.

Det här inlägget postades i Omvärldsbevakning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s