Min Pension vill stötta och hjälpa i rätt kanaler

Utgångspunkten i Min Pensions yttrande till betänkande SOU 2014:39 ”Så enkelt som möjligt – bättre juridiska förutsättningar för samverkan och service” är att ge god service åt den enskilda. Där är moderna kanaler en förutsättning för att informera, ge stöd och hjälp.

Min Pension har beretts tillfälle att yttra sig över E-delegationens betänkande ”Så enkelt som möjligt – bättre juridiska förutsättningar för samverkan och service” (SOU 2014:39).
I yttrandet ansluter sig Min Pension till utredningens bedömning som Min Pension anser skapar förutsättningar för att upprätthålla de avgränsningar som krävs för en fungerande e-förvaltning.

Utgångspunkten i vårt yttrande är att enskilda ska få bra service, vilket förutsätter moderna kanaler för att informera och ge hjälp och stöd. Med moderna kanaler menar vi bland andra

  • hjälptjänster för att undanröja tekniskt krångel och andra svårigheter att förstå eller hantera uppgifter,
  • presentationstjänster genom vilka enskilda kan få en överblick över sina engagemang.

Min Pensions yttrande över betänkande SOU 2014:39 >>

Det här inlägget postades i På gång på minpension och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s